Kategorie
Najnowsze
Popularne

Tym razem to na prawdę koniec authorship w Google

Nie spełniły się moje przewidywania dotyczące znaczenia authorship. Po wycofaniu zdjęć z wyników wyszukiwania, usunięciu statystyk autora z laboratorium w Centrum Google dla Webmasterów przyszedł czas na całkowite wycofanie funkcjonalności przypisywania autorstwa treści.

Informację podał wczoraj wieczorem na Google+ John Mueller. Oświadczył że po kilku latach testowania tej funkcjonalności, postanowili z niej definitywnie zrezygnować. Jak pisze, wg przeprowadzonych testów obecność znaczników autorstwa nie wpływała w żaden sposób na zwiększenie lub zmniejszenie klikalności oznaczonych w ten sposób wyników wyszukiwania.

authorship

Jako główne powody rezygnacji z tej funkcjonalności Mueller podał:

  • małą ilość webmasterów oznaczających autorstwo treści. Authorship nie stał się na tyle popularny, aby być stosowanym na masową skalę. W wielu branżach nikt nie używał tej funkcjonalności. Dodatkowo część „nietechnicznych” autorów miała problemy z prawidłowym wdrożeniem przypisania autorstwa. Google przez pewien czas testowało nawet algorytmiczne przypisywania autorstwa, co okazało się niezbyt skutecznym rozwiązaniem, gdyż w wielu przypadkach algorytm się po prostu mylił i oznaczał autorstwo błędnie.
  • niska wartość dla użytkowników wyszukiwarki. Mueller podkreślał, że obecność znaczników w wynikach wyszukiwania nie wpływała w istotny sposób na zachowanie użytkowników (czyli np. na „klikalność” danego linka).

Więcej na ten temat możecie przeczytać w artykule Erica Enge.

Dla mnie osobiście posunięcie Google w tym zakresie wydaje się dziwne. Możliwość przypisywania treści do autora daje istotną informację na temat potencjalnej „jakości” treści. Może więc być ważnym czynnikiem wpływającym na ranking. Oczywiście z drugiej strony, umożliwienie oznaczania autorstwa samodzielnie przez webmasterów może być przyczynkiem do nadużyć w tym zakresie. Być może Google rozwinęło po prostu własny mechanizm przypisywania treści, który będzie wpływał na ranking i postanowiło tylko nie wyświetlać tej informacji w SERPach. Co to tym myślicie?

  • http://rankit.pl Kordian Minkina

    Powód jest jasny – Autorship zabierał im kliknięcia w Adwordsy, więc go usunęli całkowicie..

  • http://bnrroom.com/ Bartosz Rygielski

    a tyle się męczyłem ostatnio, aby dobrze działało na blogu. :( Generalnie mogli to zostawić utrzymanie tej funkcji za dużo pewnie ich nie kosztuje ;)

SHARES