Kategorie
Najnowsze
Popularne

Yeti porywa – ktoś traci, ktoś wygrywa!

Krótkie wprowadzenie: Skoda przygotowała kampanię reklamową pod hasłem „Yeti porywa”, zachęcającą do udziału w konkursie, w którym można wygrać samochód Skoda Yeti. Na końcu spotu wyświetlanego w telewizji widzimy wyszukiwarkę Google z wpisanym hasłem „Yeti porywa”. Jak zauważył Artur Strzelecki na Silesiasem.pl, gdzie możecie przeczytać więcej na ten temat, twórcy reklamy nie zadbali o odpowiednią obecność strony dedykowanej konkursowi w wyszukiwarce – została ona zablokowana przed indeksowaniem przez wyszukiwarkę.

Sytuację wykorzystał Maciek Lewiński, uruchamiając kampanię AdWords na frazę będącą hasłem reklamowym kampanii, dzięki czemu jego wpis z Google+ pojawiał się pod linkiem sponsorowanym prowadzącym do strony konkursowej. Wieczorem okazało się jednak, że reklama Maćka jest już jedyną wyświetlaną dla frazy „Yeti porywa”, co postanowił w niej samej skomentować:

skoda

Czemu to temat ciekawy? Z 2 powodów. Po pierwsze pokazuje problem marek z wykorzystaniem SEO jako wsparcia kampanii wielokanałowych. Sam pamiętam doskonalę sytuację z producentem popularnego suplementu diety. Mimo bardzo intensywnej kampanii prowadzonej w TV i radiu, nie przygotowano nawet landing page wyszukiwalnego w Google. Przygotowałem wpis na temat tego suplementu na serwisie tematycznym i bez problemu zająłem pierwsze miejsce dla frazy związanej z reklamowanym produktem. Notowałem nawet kilka tysięcy wejść dziennie dzięki tej frazie! Łącznie, przez cały czas trwania kampanii, zarobiłem kilka tysięcy zł z samych reklam AdSense. To jednak nic z w porównaniu z tym, ile stracił producent suplementu na braku przygotowania odpowiedniej strony dedykowanej prowadzonej kampanii.

Drugim ciekawym aspektem opisywanej sprawy ze Skodą jest piękne wykorzystanie przez Maćka zaistniałej sytuacji. To się nazywa Real Time Marketing:) Jestem przekonany, że dzięki temu zdobędzie wiele cennych kontaktów i mam szczerą nadzieję, że przerodzi się to w pozyskanie przez niego nowych klientów na usługi związane z AdWords czy analityką internetową :)

SHARES